נשיאת בית המשפט העליון לשעבר: אפשר להכיל כאן כמות של מסתננים

מוטי סבן No Comments on נשיאת בית המשפט העליון לשעבר: אפשר להכיל כאן כמות של מסתננים

נשיאת בית משפט העליון בדימוס מרים נאור, התייחסה בכנס לשכת עורכי הדין לבעיית המסתננים: "חלקים מהחוק נפסלו כי לא עמדו בקנה אחד עם חוק זכות האדם וחירותו | בהמשך דבריה התייחסה מעשית לבעייה: מישהו באמת חושב שאפשר לגרש מכאן את כל המסתננים? אני חושבת שאפשר להכיל כאן כמות מסוימת של מסתננים.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בכנס לשכת עורכי הדין ה-18 שמתקיים באילת, מושב מיוחד הוקדש לסוגייה הכי נפוצה ונפיצה היום בישראל, "פסקת ההתגברות", אחד הדוברים הייתה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, אמרה: "נושא המסתננים לא קשור כלל לפסקת ההתגברות. היה צריך שלוש פעמים לפסול חלקים בגלל שלא עלו בקנה אחד עם זכות האדם וחירותו.

מי בכלל צריך פסקת ההתבגרות? – מאיפה ההנחה הזאת. פסקת ההתגברות נולדה כפשרה פוליטית. מי אמר שצריך פסקת ההתגברות? איפה אנחנו רוצים לחיות אם לא במקום שבו בית המשפט יכול להושיט סעד".

בנושא המסתננים נשאלה הנשיאה בדימוס – האם היא מקבלת את מתווה האו"ם? ואמרה – אמרנו שמותר לגרש בכפייה אבל הסיבה לכך שבאותו מקרה לא איפשרנו את הגירוש היתה שמדינה אפריקאית מסויימת אמרה אליי לא יובאו האנשים בכפייה.

אני לא יודעת מה קרה למתווה של האום. אני גם שומעת שיש נסיונות לחזור אליו בצורה כזו או אחרת. המתווה לא הושג בדרך האופטימלית אבל לגופו זה היה מתווה טוב.

בתוך דבריה היא אף הבהירה עמדה פוליטית, לדבריה של נאור על ההיתכנות להוציא את המסתננים אמרה: מישהו באמת חושב שאפשר לגרש מכאן את כל המסתננים? אני חושבת שאפשר להכיל כאן כמות מסוימת של מסתננים.

(צילום: פלאש 90)



0 תגובות